ساویناساوینا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 9 روز سن داره

پرنسس مامی و ددی (ساوینا)

چگونه به نوزادم در شروع گفتار کمک کنم؟

1390/7/30 15:51
نویسنده : zari-darusham
454 بازدید
اشتراک گذاری

 


هرچه بیشتر مشتاق باشید که نوزادتان حرف زدن را شروع کند بیشتر از کلمات استفاده می کند تا با شما ارتباط برقرار کند.راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد:
ارتباط چشمی خود را با نوزادتان زیاد کنید، به خصوص وقتی که با او حرف می زنید.به این ترتیب می فهمد که حرف ها را شما به او می گویید نه کس دیگری و هنگام حرف زدن شما توجه بیشتری به حرکات دهانتان می کند .

او را تشویق کنید تا در مکالمات شرکت کند وقتی که با او حرف میزنید ، به او فرصتی بدهید تا به حرفهایتان واکنش نشان دهد حتی اگر چند ثانیه طول بکشد تا او از خود حرکتی کند، باز هم صبور باشید.

تا جایی که ممکن است با او حرف بزنید.حرکات و فعالیت هایتان را به او توضیح دهید و به او کمک کنید تا با اشیای پیرامونش بیشتر آشنا شود.

از تلویزیون و رادیو کمتر استقاده کنید تا با توجه کامل باهم ارتباط برقرار کنید و هیچ صدایی مزاحم شما نشود.

بعضی چیزها را تا می توانید برایش تکرار کنید. نوزادان تکرار کردن را بسیار دوست دارند که یک کلمه را بارها و بارها بشنوند؛ حتی قبل از آنکه معنی آن را بفهمند.

آرام و ریلکس رفتار کنید. یادگیری حرف زدن مسأله ای کاملاً طبیعی و عادی است که در هر صورت با تعاملات روزمره اتفاق می افتد. بنابراین بدون دستپاچه شدن و از کوره در رفتن، برای به دست آوردن نتیجه، صبورانه و در کمال آرامش حرف زدن با نوزادتان را تمرین کنید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

مامان رادین
30 مهر 90 15:41
عالی بود. منتظر عکسای تولد ساوینا جون هستیم.
مامان مبینا
2 آبان 90 15:36
مثل همیشه مفید.مرسی عزیزم.ساوینا جون رو ببوس